duminică, 21 octombrie 2012

Încărcarea bateriilor alcaline

ATENŢIE :  La demontarea unui acumulator auto deconectaţi întodeauna borna negativă şi apoi cea pozitivă . La montaj procedaţi invers.



Alegeti corect tipul de acumulator potrivit masinii sau motocicletei dumneavoastra (amperaj, dimensiuni). Intotdeauna este binevenit un plus de capacitate pentru automobilul sau motocicleta dumneavoastra, dar nu mai mult de 30% decat cea prescrisa de fabricant. Nu achizitionati niciodata o baterie sub necesitatile automobilului sau motocicletei dumneavoastra!
Cititi cu atentie certificatul de garantie al acumulatorului si tineti cont de indicatiile referitoare la montarea, intretinerea, regimul de incarcare si conditiile garantiei.
Efectuati verificarea tehnica obligatorie impusa la cumparare, sau in termen de 5 zile lucratoare, respectand in totalitate intructiunile de montaj si exploatare.

Vezi și

  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici

Depozitarea

Bateriile livrate sunt fie formate si incarcare cu electrolit (acumulatorii auto, de tractiune, speciali), uscate, cu electrolitul atasat in recipiente speciale, fie sub forma de gel (bateriile moto cu gel). Bateriile se depoziteaza in incaperi inchise si uscate, cu temperaturi intre +5 si +30 grade C, ferite de caldura, radiatii solare, acizi, baze, saruri, uleiuri, si avand dopurile bine stranse (unde este cazul).
Este indicat a nu se depozita bateriile mai mult de aproximativ 6 luni, pentru a le pastra in parametrii functionali (bateriile se descarca in timp) dar si pentru a nu pierde o perioada considerabila de timp, din termenul de garantie. Acest lucru nu este valabil in cazul bateriilor moto cu electrolit atasat, a celor cu gel sau a bateriilor auto care au specificat in caracteristicile lor tehnice ca perioada de depozitare este de un anumit interval de timp.

Incarcarea

Pentru incarcare, polul (+) se leaga la polul (+) al sursei de curent continu (redresor), iar polul (-) al bateriei se leaga la polul (-) al sursei de curent, dupa care redresorul se conecteaza la reteaua electrica. La sfarsitul incarcarii se procedeaza in ordine inversa. Incarcarea se efectueaza cu dopurile scoase la bateriile cu busoane. Bateriile capsulate nu necesita scoaterea dopurilor. Timpul de incarcare variaza in functie de capacitatea in Ah a bateriei si de gradul acesteia de descarcare. Acesta este cuprins intre 36-48 ore pentru o baterie complet descarcata. Curentul de incarcare I(A)=0,1x (capcitatea nominala a bateriei, in Ah). Daca este cazul dupa incarcare se controleaza nivelul electrolitului in fiecare celula si se completeaza numai cu apa distilata pana la nivelul maxim indicat pe bacul bateriei. Nu este necesar la bateriile capsulate.

Montarea

Va recomandam sa montati acumulatorul intr-un service autorizat! Defectele datorate montarii defectuoase duc la pierderea dreptului la garantie.
Bateria se fixeaza pe suport astfel incat sa nu existe jocuri. Inainte de a monta (demonta) bateria pe (de pe) autovehicul sau motocicleta, se deconecteaza tot echipamentul electric pentru a evita scurtcircuitele accidentale . La montare, daca minusul instalatiei este la masa se va lega intai cablul (+) la polul (+) al acumulatorului si apoi cablul (-) la polul (-) al acumulatorului. La demontare se procedeaza in ordine inversa. In timpul exploatarii se verifica periodic nivelul electrolitului din baterie, chiar daca bateria este de tipul "fara intretinere" orificiile de aerisire ale dopurilor nu trebuie sa fie obturate. Daca nivelul acidului din baterie este sub semnul minim de pe bacul bateriei se completeaza numai cu apa distilata, niciodata cu acid sulfuric. Daca bateria este umezita si este necesara completarea cu apa distilata mai repede de o luna este semn ca plaja de tensiune a releului regulator este prea sus si bateria este supraincarcata. Daca densitatea electrolitului este scazuta sub 1,24 g/cmc inseamna ca plaja de tensiune a releului regulator este prea joasa si bateria se subincarca. Releul de tensiune al autovehicului trebuie sa fie reglat in plaga 13.6 - 14.4 V (cu si fara consumatori). Curentul in gol nu trebuie sa fie mare de 40 mA. In ambele cazuri, la supraincarcare sau la subincarcarea bateriei, trebuie sa va adresati unui service auto pentru remedierea sistemului de incarcare a autovehiculului.
La autovehiculele cu circuit electric de 24V este obligatoriu ca cele doua baterii inseriate sa fie identice constructiv (de acelasi tip), cu grad de uzura apropiat si cu aceeasi stare de incarcare (aceeasi densitate si tensiune la borne). Se interzice cuplarea directa la bornele oricarei baterii a unor consumatori de 12V. Pentru alimentarea acestora se va recurge la utilizarea unui convertor 24V/12V. Va recomandam ca in cazul defectarii uneia dintre baterii sa fie inlocuite ambele.
Functionarea bateriei in regim de subincarcare (bateria incarcata sub 75%) echivaleaza cu o subdimensionare tehnica, ce conduce in timp la defectarea prin suprasolicitare. Defectul de suprasolicitare este datorat exploatarii si duce la pierderea garantiei.
Incarcarea bateriei cu peste 14,5 V conduce in timp la supraincarcare. Defectul de supraincarcare este unul de exploatare si conduce la pierderea garantiei.

Neutilizarea

Inainte de a scoate bateria din folosinta pentru o perioada de timp, incarcati complet bateria. In cazul unei autodescarcari mici, nivelul electrolitului si densitatea trebuie sa fie controlate la 30 zile. Daca densitatea este mai mica de 1,24 k/cmc este recomandabila reincarcarea bateriei.
Va sfatuim sa evitati stationarea indelungata a masinii (peste 3-6 luni) sau a motocicletei, in special in timpul sezonului rece. De preferabil ar fi demontarea bateriei si depozitarea ei intr-un spatiu corespunzator, pana la reutilizare.

Protectie

Bateriile contin electrolit = acid sulfuric! Acesta este foarte coroziv, putand cauza rani grave!
Daca acidul v-a atins ochii, spalati cu multa apa si consultati de urgenta un medic.
Daca acidul v-a atins hainele, spalati imediat cu sapun si clatiti cu multa apa.
Nu lasati niciodata bateriile sau acidul la mana copiilor. Gazul care se degaja in timpul incarcarii este exploziv!
Este strict interzisa prezenta unor flacari deschise sau producerea de scantei in preajma bateriei montate sau supusa procesului de incarcare pe redresor. Pericol de explozie !!                    
http://www.bateriiauto.com/phpeuri/alegere.php


Cum se verifică încarcarea bateriei auto ?

O baterie auto este complet descărcată dacă  tensiunea la borne are o valoare mai mică de 12 V. Funcţie de tensiunea la borne în gol se poate aproxima starea de încărcare a bateriei auto:
12,6 V = baterie încărcată 100 % ;
12,4 V = baterie încărcată  75 %  ;
12,2 V = baterie încărcată  50 %  ;
12,0 V = baterie încărcată  25 %  ;
11,9 V = baterie descărcată;
Există câteva indicii care vă pot spune rapid dacă o baterie auto este pe cale să cedeze sau că trebuie să fie încărcată. Deoarece majoritatea acumulatorilor auto utilizaţi în prezent sunt  compacţi şi nu necesită întreţinere, metodele tradiţionale de verificare a stării de încărcare prin măsurarea densităţii electrolitului devin inutile.
Aproape toate bateriile auto utilizate în prezent se bazează pe combinaţia plumb şi acid sulfuric, combinaţie implementată prin diverse soluţii tehnice. Dar indiferent de soluţia  aleasă, acumulatorii Pb-H2SO4 împărtăşesc aceleaşi caracteristici fizico-chimice care pot fi utilizate pentru a verifica starea lor de funcţionare.
Unii producători şi-au echipat acumulatorii cu densimetre ce potindica cu aproximaţie starea de încărcare a acestora. Acestea sunt dispuse pe partea superioară a bateriei şi au forma unui disc de sticlă prin care se poate observa un punct de culoare verde intens în cazul încărcării complete, de un verde închis în cazul încărcării parţiale şi de culoare galbenă sau albă atunci când acumulatorul trebuie înlocuit.
O altă metodă mult mai precisă de verificare a acumulatorilor este aceea de măsurare a tensiunii prezente la bornele bateriei. Utilizând un multimetru digital (cele analogice nu pot fi folosite) tensiunea măsurată la bornele unui acumulator încărcat în proporţie de 100% trebuie să aibă valoarea de 12,6 V. Această tensiune trebuie să fie măsurată după ce în prealabil la bornele bateriei a fost conectat pentru câteva minute un consumator (poate să fie o lampă portativă) astfel încât să fie eliminată sarcina electrică de suprafaţă.
O baterie auto este complet descărcată dacă  tensiunea la borne (măsurată în condiţiile de mai sus) are o valoare mai mică de 12 V. Funcţie de tensiunea la borne în gol se poate aproxima starea de încărcare a bateriei:
12,6 V = baterie încărcată 100 % ;
12,4 V = baterie încărcată  75 %  ;
12,2 V = baterie încărcată  50 %  ;
12,0 V = baterie încărcată  25 %  ;
11,9 V = baterie descărcată;
Deşi o tensiune de 12,6 V poate indica o încărcarcare completă a bateriei,  putem avea surpriza ca aceasta să nu poată furniza curentul necesar pentru pornirea unui motor. Pentru a verifica capacitatea acumulatorului de a furniza curentul necesar se va măsura tensiunea la borne în sarcină. Pentru aceasta, bateria trebuie să fie încărcată în proporţie de minim 75 % (tensiunea la borne mai mare sau egală cu 12,4 V). Bateria va fi conectată la o sarcină ce va consuma de trei ori mai mult curentul nominal înscris pe aceasta timp de maxim 15 secunde. Pentru a trece testul bateria trebuie să aibă o tensiune la borne de minim 9,6 V. De exemplu, un acumulator de 56 AH trebuie conectat  timp de 15 secunde la o sarcină care să consume 168 A. Dacă nu există posibilitatea utilizării unei astfel de sarcini, se va măsura tensiunea la bornele bateriei în momentul pornirii motorului. Dacă aceasta nu scade sub 9,6 V, atunci aceasta a trecut testul. Dacă valoarea tensiunii este 9,5 V sau mai mică, atunci bateria este defectă şi trebuie  înlocuită.
ATENŢIE : Tensiunea de 9,6 V variază cu temperatura. Aceasta este valabilă pentru o temperatură a electrolitului de 21 grade Celsius sau mai mare. Pentru valori mai mici ale temperaturii se vor utiliza valorile de mai jos:
15   ºC = 9,5 V
10   ºC = 9,4 V
5     ºC = 9,3 V
0     ºC = 9,1 V
-5    ºC = 8,9 V
-10  ºC = 8,7 V
-15  ºC = 8,5 V
Toate autovehiculele moderne sunt echipate cu sisteme electronice ce necesită alimentarea cu energie electrică chiar şi atunci când acestea nu sunt utilizate. Aceste sisteme au un consum de energie care poate duce în timp la descărcarea acumulatorului. În general consumul este sub 20 de mA. Pentru a verifica valoarea curentului de standby se procedează astfel : cu motorul şi toţi consumatorii opriţi, se desface borna negativă a bateriei şi se introduce în serie cu acumulatorul un ampermetru. Valoarea curentului măsurat nu trebuie să depăşească 35 mA. Dacă acesta este mai mare de 35 mA, atunci este posibil ca în instalaţia electrică să existe un scurt circuit sau este posibil ca un consumator să utilizeze mai multă energie decât în mod normal. Acest lucru poate duce la descărcarea bateriei sau la uzura ei prematură.
De asemenea, murdăria acumulată pe suprafaţa superioară a bateriei în combinaţie cu umiditatea poate duce la apariţia unui curent parazit între borne ceprovoacă descărcarea rapidă. Măsurarea acestui curent se poate face cu ajutorul unui voltmetru digital prin dispunerea sondei negative pe borna negativă iar a celei pozitive pe partea superioară a carcasei bateriei. Dacă tensiunea indicată este mai mare de 0,5 volţi, atunci partea superioară a bateriei trebuiecurăţată cu o soluţie de apă şi bicarbonat de sodiu (praf de copt).
Un alt motiv ce poate duce la funcţionarea defectuoasă a unui acumulator, este fenomenul de oxidare (sulfatare) a bornelor. În aceste condiţii, un acumulator nu poate furniza curentul necesar pornirii motorului datorită rezistenţei suplimentare induse de oxidul acumulat pe borne. Verificarea contactelor bateriei se face prin măsurarea tensiunii între borna bateriei şi borna cablului la pornirea motorului. Dacă tensiunea indicată este mai mare de 0 V atunci bornele trebuiesc curăţate cu o perie de sârmă şi o soluţie de apă cu bicarbonat  de sodiu.

Informaţiile prezentate în acest articol nu trebuiesc tratate ca nişte instrucţiuni tehnice. Ele sunt simple informaţii ce vă pot ajuta să vă faceţi o idee despre starea în care se află acumulatorul autovehiculului dumneavoastră. Dacă suspectaţi faptul că, acesta nu mai corespunde tehnic, vă recomand să vă adresaţi unui service autorizat unde cu siguranţă că, nu veţi putea fi “aburit”. Autorul nu îşi asumă nici o răspundere pentru eventualele pagube rezultate din utilizarea informaţiilor .


Bateriile RAM sunt în mod normal de tensiune constanta 1.6 V curent de încărcare este treptat în scădere. Reducerea articol de încărcare cade circulante de mai jos indică o anumită dimensiune ambalate. Articolul poate fi reîncărcat pe termen nelimitat. Uneori este folosit pentru a accelera tensiunea de încărcare de încărcare 1.65 sau 1,7 V. Cu unele încărcătoare se încarcă chiar și modificări de tensiune în timpul încărcării. Utilizarea de tensiune taxă suplimentară poate scurta viață a bateriei.

Fig. În primul rând Încărcător baterii alcaline BIG Figura 1 RAM alcalină încărcător BIG

Descriere a implicării

Figura 1 este implicarea încărcătorul furnizat cu brandul BIG baterii. Electrică poate fi o sursă de inspirație pentru proiectarea de încărcătoare proprii.
Să presupunem că tranzistorul T1 este deschis. Stabilizator de tensiune de ieșire este LM317 rezistori R1 și R2 este stabilit la 1,6 V. ieșire a stabilizatorului sunt conectate în paralel încărcarea bateriei. Încărcare a acumulatorului curentul prin rezistor R9 și, de asemenea, la curent mai mare și D7 D8 și diode. Dacă curentul este suficient de mare, tranzistorul T2 deschis și scurt-circuite bazat pe T3, cu o tensiune de alimentare negativă. În cazul în care scade sub curent de încărcare de aproximativ 100 mA, căderea de tensiune pe rezistor este R9 mai puțin de 0,6 V. T2 tranzistorul este închis, deschide T3 și LED-ul se aprinde D9, indicând bateriile încărcate. Dezavantajul acestei indicații simplu este sensibilitatea diferită de numere diferite de baterii. Când încărcarea de un singur încărcător celulă va indica sarcina sa mult mai devreme, chiar dacă bateria nu este încă încărcată complet. LED-ul indică D10 încărcătorul este conectat la rețea.
Redresor separat pentru încărcare și semnalizare secțiune permite încărcătorului să mențină celulele din încărcătorul chiar și atunci când acesta este deconectat de la rețea. În timpul pană de curent, tranzistorul T1 este închis și deconectat R1 divizor rezistiv, R2 de la baterii. Anumite tensiune mică apare pe condensatorul C1 (trece înapoi prin stabilizator). Bateriile sunt apoi evacuate în esență, o scurgere de curent a condensatorului C1.
În proiectarea încărcătorului trebuie să păstreze numai raportul dintre rezistența de rezistoare R1 și R2, astfel încât tensiunea de ieșire a fost de 1,6 V. Valorile celelalte componente nu sunt critice și pot fi utilizate în rândul următor. D1 diode la D8 sunt de tip 1N4001 sau similare. Tranzistori originale poate fi înlocuită cu orice NPN universale tip BC de exemplu ... sau KC ...
Jaroslav Belza


Bateria auto este un element esential pentru confortul calatoriilor noastre. De calitatea ei depinde punctualitatea noastra, dar si buna dispozitie si siguranta.

Inainte de a decide daca vom redresa bateria auto:
1) Trebuie sa stim ca o baterie incarcata partial si montata pe un autoturism care nu incarca este mai primejdioasa decat una decedata. Daca bateria este goala, masina va astepta cuminte pe locul ei de parcare, fara a ne pune viata in primejdie…
Imi amintesc ca, pe vremea cand conduceam un harb, am decis sa schimb acumulatorul. Mecanicul care a efectuat montajul a agatat un fir care asigura incarcarea, scotandu-l din mufa. Masinuta a pornit. Aveam termen o saptamana sa verific daca alternatorul incarca: nu am mers in acea zi. A doua zi am dat cheie si am plecat. Ghinionul meu a fost ca am intalnit un cortegiu funerar. Am aprins faza scurta si am uitat-o aprinsa. Am oprit sa cumpar ceva si… acolo am ramas! Bateria se descarca continuu cu motorul pornit.
Ce s-ar fi intamplat oare cu servofrana si servodirectia, daca as fi avut asa ceva?!
2) Daca o baterie auto necesita redresare, trebuie sa existe un motiv pentru aceasta. Daca nu am circulat cu masina o perioada, daca am circulat numai pe distante scurte, daca am uitat farurile sau pozitiile aprinse, daca aseara pisica s-a jucat pe masina si a pornit alarma de cincizeci de ori, daca am ascultat timp de cateva ore bune muzica cu motorul oprit sau daca am facut niste reglaje din cauza carora a trebuit sa dam multe chei, ideea redresarii este una buna. Insa in cazul unei exploatari normale, de cele mai multe ori trebuie sa verificam – iar daca e cazul – sa rezolvam problema: sa reglam incarcarea sau sa depistam si sa anihilam „hotul de curent”.
3) Durata medie de viata a unui acumulator auto este de trei pana la cinci ani. Saptamana si anul fabricarii sunt inscriptionate in apropierea bornei. O baterie care e pe cale sa implineasca sapte anisori… e mai bine sa ne gandim s-o inlocuim, decat s-o redresam!

Indicii ca bateria trebuie redresata
1) Indicatorul de bord cu semnificatia „baterie descarcata” arata acest lucru (nu se stinge dupa cateva secunde de la rasucirea cheii in contact pe 3/4).
2) Desi electromotorul si contactul sunt in stare buna de functionare, motorul ezita sa porneasca.
3) Aprinzand farurile, observam ca acestea raman stinse sau sunt „chioare”. Incercand sa claxonam, observam ca zgomotul este lipsit de „suflu”.
4) Informatia ca bateria este descarcata se obtine cel mai bine cu ajutorul voltmetrului.

Inutilitatea incarcarii bateriei
Daca bateria prezinta deformari, umflaturi, fisuri, incarcarea ei nu este numai inutila, dar si primejdioasa (s-ar putea ca intregul ei continut sa curga, iar acest lucru sa fie precedat de o mica si gratioasa explozie).
Daca bateria este una care prezinta „ochi magic” si acesta indica „baterie moarta”, probabil ca incarcarea va fi in zadar.
Daca si ieri am incarcat bateria si astazi necesita iar redresare, sunt sanse mari ca bateria sa nu „tina” curentul sau ca alternatorul sa nu incarce. In acest caz, e posibil ca motorul sa porneasca dupa redresare, dar in trafic sa ramanem fara servofrana.

Pregatirea bateriei pentru redresare
Daca bateria este una care necesita intretinere, trebuie verificat nivelul electrolitului. Daca acesta a scazut sub minim, se completeaza cu apa distilata.
Se verifica bornele bateriei si – in cazul in care prezinta urme de coroziune sau depuneri – se curata.
Daca incarcarea se face cu ajutorul altui autovehicul, se verifica daca contactele sunt stranse.

Redresarea cu ajutorul cablurilor de incarcare
1) Folosind cablurile cu clesti pentru incarcare, se conecteaza (– la – si + la +) bateria autoturismului care trebuie incarcata de bornele acumulatorului unui alt autoturism care are motorul pornit.
2) Se porneste motorul.
3) Se scot cablurile de incarcare, pe rand.
4) Se lasa bateria la incarcat.

Incarcarea cu ajutorul redresorului
1) Se demonteaza acumulatorul auto, avand grija sa nu atingem clemele de partile metalice ale caroseriei (altfel putem provoca scurtcircuite). Este indicat sa scoatem intai clema bornei +.
2) Redresorul poate avea mai multe pozitii de incarcare. El trebuie fixat pentru incarcare de 12V.
3) Se pune redresorul in priza.
4) Se ataseaza bornele la clestii corespunzatori ai redresorului (– la – si + la +), pe rand, tinand clestii de partea izolata.
Incarcarea poate dura pana la 18 ore. Cel mai bine este sa verificam incarcarea cu ajutorul voltmetrului, insa in lipsa acestuia, putem folosi „ochiul magic” al bateriei. Exista si redresoare care se opresc in momentul in care incarcarea bateriei este corespunzatoare.
5) Cand acumulatorul este incarcat, se scot pe rand clestii redresorului, tinandu-i de partea izolata, apoi se scoate redresorul din priza.
6) Se monteaza bateria pe masina (este obligatoriu ultima sa fie montata borna +).
7) Se verifica contactele sa fie ferme.

Dupa redresare
Trebuie utilizat un voltmetru pentru a masura incarcarea. In functie de performantele acumulatorului, trebuie sa indice peste 11,5 V cu motorul oprit si peste 13,8 V cu motorul pornit si farurile aprinse.
Daca nu avem un voltmetru si nu putem imprumuta unul, putem aprinde farurile si observam daca intensitatea lor nu scade, apoi ne deplasam intr-un service pentru masurare.

Sfaturi pentru prelungirea timpului de utilizare a bateriei
1) Contactele de la bornele bateriei trebuie sa fie ferme.
2) Daca regimul de utilizare al autoturismului impune numeroase porniri de pe loc, dar distante scurte de parcurs, se recomanda redresarea bateriei, fie cu ajutorul redresorului, fie cu ajutorul unor calatorii mai lungi (minim o ora), efectuate periodic.
3) Daca urmeaza o perioada in care autoturismul nu va circula (mai multe zile sau luni: din cauza unei echipari necorespunzatoare, a unei defectiuni tehnice, a permisului suspendat) este bine sa fie demontata una dintre bornele bateriei. Pe parcursul perioadei si la final, este indicat ca acumulatorul sa fie masurat si – daca este cazul – redresat.
4) Consumatorii trebuie – pe cat este posibil – redusi pe timpul stationarii. Ascultand muzica in timp ce motorul este oprit, lasand pozitiile aprinse (cu atat mai inutil, aprinzand farurile), mai ales daca stationarea este indelungata, se poate descarca acumulatorul auto.
5) Adaugarea unor consumatori suplimentari trebuie sa ne determine sa masuram si eventual sa reglam incarcarea bateriei. De exemplu iarna, cand folosim intens instalatia de incalzire sau chiar mai adaugam o aeroterma suplimentara cu adaptare la bricheta, eventual si un sistem audio cu subwoofer, este bine sa verificam daca, cu acesti consumatori suplimentari si cu farurile aprinse, incarcarea se desfasoara in parametri, iar in caz contrar sa o reglam.
6) In momentul pornirii motorului, este bine sa fie opriti consumatorii (farurile sa fie stinse, la fel si lumina din interior, muzica sa fie oprita).
Autor: Carmela Botezatu

Un comentariu:

  1. Baterie auto


    NeoBat ofera Livrare si Montaj la Domiciliu pentru baterii auto, oriunde in judetele Bucuresti sau Ilfov. Se ofera garantie pe locla orice marca de baterie,indiferent de masina.

    RăspundețiȘtergere